Má každý človek hovoriť s dvojjazyčným dieťaťom iba v jednom jazyku?

Bežnou stratégiou pri výchove dvojjazyčných detí je „jedna osoba – jeden jazyk“. Pôvodne sa myslelo, že takto sa predchádza zmätku a intelektuálnej únave u dvojjazyčných detí. Avšak súčasné poznatky tento názor vyvracajú. Skôr než na tejto stratégii záleží na množstve a kvalite jazykového vystavenia.
Aj keď metóda „jedna osoba – jeden jazyk“ môže byť úspešná, nie je nevyhnutná pre úspešnú dvojjazyčnú akvizíciu. Dôležité je, aby deti mali kvalitné jazykové interakcie, nie iba pasívne sledovanie televízie. Množstvo, teda koľko slov denne deti počujú, má hlboký vplyv na ich jazykový vývoj.
Rovnomerné vystavenie obom jazykom zvyšuje šance na úspešnú akvizíciu obidvoch. Avšak je dôležité si uvedomiť, že dokonca aj rovnováha v ranom veku nezaručuje neskoršiu dvojjazyčnosť. Hlavným jazykom, ktorý deti počujú vo svojom okolí a v škole, je väčšinový jazyk. Menej rozšírené jazyky sú náchylnejšie na stratu v priebehu času.
Pre rodičov je teda kľúčové poskytnúť deťom kvalitné a kvantitatívne vystavenie obom jazykom. Prístup môže byť štruktúrovaný alebo voľný, podľa toho, čo najlepšie vyhovuje rodinnej dynamike a situácii v komunite. Je dôležité pravidelne hodnotiť, koľko jazyka dieťa skutočne počuje a prispôsobovať sa podľa potreby.