Niekoľko rodičov dvojjazyčných detí je samotných dvojjazyčných. Kódové miešanie, teda používanie prvkov z dvoch rôznych jazykov v jednej vete alebo konverzácii, je normálnou súčasťou bytia dvojjazyčnou osobou. Toto miešanie je bežné aj medzi dvojjazyčnými rodičmi a dokonca aj tí, ktorí uprednostňujú prístup „jedna osoba – jeden jazyk“, občas miešajú kódy.
Vplyv miešania jazykov na vývoj dvojjazyčných detí však ešte nie je dostatočne preskúmaný. V niektorých štúdiách sa zistilo, že vysoké množstvo miešania jazykov zo strany rodičov môže byť spojené s menšou veľkosťou slovnej zásoby detí. Avšak iné štúdie nezaznamenali takýto vzťah. Zistenia tiež naznačujú, že dvojjazyčné deti sú schopné rozumieť miešaným vetám už vo veku 20 mesiacov, čo by naznačovalo, že dvojjazyčné osoby sú schopné zvládnuť miešanie jazykov už od útleho veku.

Dôležité je zdôrazniť, že miešanie jazykov má aj sociálne dôsledky. V niektorých komunitách je miešanie jazykov dôležitou súčasťou dvojjazyčnej identity. Rôzne komunity majú rôzne zvyklosti a pravidlá týkajúce sa miešania jazykov a deti potrebujú byť vystavené týmto vzorom, aby sa ich naučili.
V konečnom dôsledku je stále potrebný ďalší výskum, aby sme lepšie pochopili vplyv miešania jazykov na vývoj dvojjazyčných detí. Ale je dôležité, aby rodičia boli informovaní a konali v najlepšom záujme svojich detí, berúc do úvahy ich individuálne a komunitné potreby.